Persbericht: EnergieGesprekken voor ondernemers

Ondernemers die willen werken aan het versnellen van de energietransitie kunnen zich aanmelden voor de workshopreeks ‘EnergieGesprekken’. In kleine groepjes en onder professionele begeleiding enthousiasmeren ondernemers elkaar in 4 gesprekken van 2 uur. De EnergieGesprekken zijn nu kosteloos voor ondernemers op bedrijventerreinen Lage Weide en De Wetering-Haarrijn in Utrecht, De Liesbosch of Laagraven in Nieuwegein, en alle bedrijventerreinen in Stichtse Vecht.

De ‘EnergieGesprekken’ is een gesubsidieerd initiatief dat ontwikkeld is door EnergieCollectief Utrechtse Bedrijven (ECUB), MKB-Nederland en KlimaatGesprekken. Het gezamenlijke doel is om in een korte tijd lokale ondernemers via een workshopreeks te helpen bij het verduurzamen. Zo kunnen we samen de energietransitie op bedrijventerreinen versnellen.

Collectieve energiebesparing levert geld op

Tijdens de ‘EnergieGesprekken’ ontwikkelen alle deelnemers onder professionele begeleiding een eigen energie-actieplan. Men krijgt inzicht in financieel interessante energiemaatregelen. Men verhoogt het individuele kennisniveau over de verschillende energie-eisen en investeert in een sterk collectief en lokaal ondernemersnetwerk. Daarnaast leveren deze ondernemers ook nog een mooie en duurzame bijdrage aan de omgeving.

Interesse?

brochure EnergiegesprekkenBen je ondernemer en heb je interesse? In maart vinden een aantal introductiesessies plaats, waarvoor je je kosteloos en vrijblijvend kunt aanmelden via www.wattjekuntbesparen.nl/energiegesprekken.

• Dinsdag 23 maart 16.30-17.30 uur
  • Dinsdag 30 maart 7.30-8.30 uur

De workshopreeks start op 29 april a.s. in de gemeente Stichtse Vecht, op bedrijventerreinen Lage Weide en De Wetering-Haarrijn in Utrecht, De Liesbosch en Laagraven in Nieuwegein. Deze eerste workshopreeks is nu tijdelijk kosteloos voor ondernemers. Latere workshopreeksen zullen wel betaald zijn.
Afhankelijk van de coronamaatregelen vinden de gesprekken online plaats of bij een van de deelnemers in het bedrijf. Aanmelden kan via www.wattjekuntbesparen.nl/energiegesprekken

Brochure

Via www.wattjekuntbesparen.nl/energiegesprekken kun je ook gratis een korte flyer en een uitgebreide brochure over de EnergieGesprekken aanvragen.